Πως θα ήταν αν μπορούσαμε, ενώ παρακολουθούμε μια ιστορία στην οθόνη, να μπορούμε να διαλέξουμε εμείς τον δρόμο που θα πάρει κάποιος από τους ήρωές της; Το τελευταίο project του, βραβευμένου με Όσκαρ, σκηνοθέτη του Steven Soderbergh είναι μια διαδραστική εφαρμογή για smartphone που ονομάζεται “Mosaic” –η οποία για να γεννηθεί απαίτησε κάτι μάλλον ασυνήθιστο: την κάλυψη των τοίχων μιας σοφίτας στο Chelsea με πολύχρωμες κωδικοποιημένες κάρτες και σημειώσεις.
Η εφαρμογή περιέχει μια μίνι σειρά 7 ωρών για έναν μυστηριώδη θάνατο, αλλά οι θεατές πρέπει να την παρακολουθήσουν ακολουθώντας διάφορα στοιχεία, ώστε οι χαρακτήρες και οι ιστορίες τους να αποκαλύπτονται όταν πρέπει, χωρίς να φανερωθεί καμία λεπτομέρεια πολύ αργά ή πολύ σύντομα.
Το σενάριο ξεδιπλώνεται σε πάνω από 500 σελίδες και γράφτηκε αφότου το μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας είχε αναπτυχθεί χρησιμοποιώντας όλες τις κάρτες και τα σημειώματα πάνω στη σοφίτα του Cheldea, η οποία μετά από λίγο καιρό έμοιαζε με τοίχο εξιχνίασης εγκλημάτων του FBI.
Το Mosaic για συσκευές iOS, ξεκίνησε από μια απογοήτευση. Ο Soderbergh ένιωθε ενοχλημένος τη γενική δομή των ταινιών που δεν δείχνει εξέλιξη εδώ και δεκαετίες. Την ίδια περίοδο, ο Casey Silver, πρώην επικεφαλής της Universal Pictures, προσπαθούσε να αναπτύξει έναν νέο τρόπο για να διηγείται ιστορίες. Το καλοκαίρι του 2012, ο Silver πλησίασε τον Soderbergh με μια στοιχειώδη ιδέα να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία που διατίθεται μέσω smartphones με σκοπό να δώσει τη δυνατότητα στους θεατές να αλληλεπιδρούν άμεσα με τους χαρακτήρες που παρακολουθούσαν. Ο Soderbergh ενδιαφέρθηκε, αλλά ήταν επιφυλακτικός – δεν ήθελε να κάνει τίποτα που να μοιάζει με παιχνίδι. Στη συνέχεια όμως, η ιδέα αυτή αναπτύχθηκε και κατέληξαν στο Mosaic.